Ένα γρίφο  λέξεων – παζλ -που αποτελείται από ελληνικές λέξεις  που  κατευθύνονται από  πάνω προς τα κάτω και από αριστερά προς τα δεξιά , βρέθηκε  στον τοίχο της βασιλικής στην αγορά της αρχαίας πόλης των Ελλήνων την Σμύρνη
«Μοιάζει με μια ακροστιχίδα [[επιγραφή]]. Οι ίδιες λέξεις γράφονται τόσο από πάνω όσο και προς τα κάτω και αριστερά προς τα δεξιά σε πέντε στήλες. Η λέξη «λογότυπα», το οποίο βρίσκεται στο κέντρο, είναι στην τρίτη στήλη, «δήλωσε ο επικεφαλής των ανασκαφών της Αγοράς της Σμύρνης.


Ο επικεφαλής είπε ότι είναι δύσκολο να δημιουργεί ένα  απόλυτο νόημα σαν  σταυρόλεξο, δεδομένου ότι υπάρχουν επίσης διάφορα ονόματα ανθρώπων (Συντελεστών ή πρωταγωνιστών διαφόρων καταστάσεων)  που εμφανίζονται εδώ ,όχι όπως στα σταυρόλεξα που περιγράφουν μόνο λέξεις . «Υπάρχουν επιστήμονες και ιστορικοί που υποστηρίζουν ότι η χριστιανική κοινότητα της εποχής όταν καταπιεζόταν σε μεγάλο βαθμό  από τις ρωμαϊκές αρχές, εφηύρε αυτά τα είδη των σταυρόλεξων για να επικοινωνούν μεταξύ τους.

Ωστόσο, θεωρούμε αυτό ως ακριβώς ένα σταυρόλεξο επειδή έχει  την ευκαιρία να το διαβάσει ο καθένας είναι σε κοινή θέα δηλαδή ,άρα και αθώο  Εκεί που τα βρήκαμε να είναι γραμμένα θα πρέπει να υπήρχαν ,μπροστά από αυτούς τους τοίχους, πάγκοι για πωλήσεις αγαθών ,δεδομένου ότι αυτό ήταν ένα μέρος της αγοράς. Επίσης  η διαπίστωση αυτή ίσως και να μας δίνει μια ιδέα για το πώς οι πωλητές διασκέδαζαν  κατά τη διάρκεια του ελεύθερου χρόνου τους στην αγορά. »

Η αγορά  αυτή εδώ  ήταν η καρδιά μιας από τις σημαντικότερες ελληνικές πόλεις λιμάνι της Μικράς Ασίας. Οι αρχαιολόγοι έχουν ανακαλύψει πολλές περιγραφές των πλοίων, αλλά και για το φυσικό περιβάλλον της πόλης και ζωγραφιές με μονομάχους στους τοίχους. Όπως επίσης αναφέρεται, ποιήματα για την αγάπη που γράφτηκαν στους τοίχους ερωτικά γκράφιτι δηλαδή , επίσης έχουν ανακαλυφθεί κατά τη διάρκεια των ανασκαφών στην ελληνική Σμύρνη

Αντί Εισαγωγής

Ο Προμηθεύς Δεσμώτης[1]

«Μύθος λόγου τινος έμφασις εστιν, ανα­κλώντος επ’ άλλα την διάνοιαν» (Πλούταρ­χος). Ο μύθος, κάθε μύθος, είναι συμβολισμός. Πίσω από τις εικόνες του πρέπει να αναζητήσει κανείς τον βαθύτερο «λόγον», αυτόν πού οδήγησε στην πλάση του. Τούτο είναι συχνά δυσχερέστατο για την πρόσθετη αιτία, ότι οι μύθοι ήσαν παμπάλαιες εικονικές περιγραφές, μεταδιδόμενες προ­φορικώς από γενεάς εις γενεάν, κάθε μία των οποίων προσέθετε ή αφαιρούσε κάποιο ακόμη στοιχείο της περιγραφής τους, Συνεχίστε την ανάγνωση

Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης υπήρξε το αποτέλεσμα της πολιορκίας της βυζαντινής πρωτεύουσας, της οποίας Αυτοκράτορες ήταν ο Αλέξιος Δ” ο Αλέξιος Ε” Μούρτζουφλος και ο Θεόδωρος Α” από την Δ” Σταυροφορία, με επικεφαλής τον Ερρίκο Δάνδολο, τον Βονιφάτιο τον Μομφερατικό και τον Βαλδουίνο Α”. Η σταυροφορία διήρκεσε μέχρι το 1204 , όταν τελικά η Κωνσταντινούπολη αλώθηκε.

Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης υπήρξε το αποτέλεσμα της πολιορκίας της βυζαντινής πρωτεύουσας, της οποίας Αυτοκράτορες ήταν ο Αλέξιος Δ” ο Αλέξιος Ε” Μούρτζουφλος και ο Θεόδωρος Α” από την Δ” Σταυροφορία, με επικεφαλής τον Ερρίκο Δάνδολο, τον Βονιφάτιο τον Μομφερατικό και τον Βαλδουίνο Α”. Η σταυροφορία διήρκεσε μέχρι το 1204 , όταν τελικά η Κωνσταντινούπολη αλώθηκε.

Γράφει ο Θανάσης Μπαντές

Το μυθιστόρημα του Παπαδιαμάντη «Οι έμποροι των Εθνών» κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, σε συνέχειες, στην εφημερίδα «Μη Χάνεσαι» από το Νοέμβριο του 1882 ως το Φεβρουάριο του 1883. Έκτοτε εκδίδεται κι επανεκδίδεται και η πρόβλεψη ότι θα εξακολουθήσει να κεντρίζει το εκδοτικό ενδιαφέρον εσαεί δεν είναι καθόλου παρακινδυνευμένη. Συνεχίστε την ανάγνωση