Το σφραγιστικό δαχτυλίδι, που βρέθηκε τυχαία μέσα στα χώματα από τις εκσκαφικές εργασίες στο βράχο της Ακρόπολης τη δεκαετία του 1950 παρουσιάζεται στο κοινό της Αθήνας για πρώτη φορά.
Είναι πολλά τα αριστουργήματα που κρύβονται στις αποθήκες των Μουσείων. Όταν, δε, πρόκειται για το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, ένα από τα σημαντικότερα του κόσμου, τότε ο αριθμός και η σπουδαιότητα των αντικειμένων που περιλαμβάνονται στις αθέατες αίθουσές του γίνεται ακόμα μεγαλύτερος.
Πάνω σε αυτή τη βάση στηρίχθηκε η νέα ενδιαφέρουσα δράση «Αθέατο Μουσείο», η οποία εγκαινιάστηκε σήμερα το απόγευμα στην αίθουσα του Βωμού, όπου για δύο μήνες θα εκτίθεται – για πρώτη φορά στο κοινό – το δαχτυλίδι του Θησέα, το χρυσό μυκηναϊκό κόσμημα από την Ακρόπολη, που χρονολογείται στον 15ο αι. π. Χ.

Το σφραγιστικό δαχτυλίδι, που βρέθηκε τυχαία μέσα στα χώματα από τις εκσκαφικές εργασίες στο βράχο της Ακρόπολης τη δεκαετία του 1950 παρουσιάζεται στο κοινό της Αθήνας για πρώτη φορά. Το χρυσό κόσμημα, που ανήκε στους Μυκηναίους άρχοντες της Αθήνας, απεικονίζει το άλμα πάνω από τη ράχη του ταύρου (τα γνωστά ταυροκαθάψια), μια μινωική σκηνή με συμβολισμούς, που αν και άγνωστοι στις μέρες μας, είναι ικανοί να μεταφέρουν πολλούς συνειρμούς. Φαίνεται πάντως ότι δεν είναι άσχετοι με την παράδοση και τους μύθους της πόλης, που συσχέτιζαν τον πρώτο βασιλιά της Αθήνας, τον Θησέα, με την εξολόθρευση του Μινώταυρου και του πανίσχυρου βασιλιά της Κρήτης, του Μίνωα.
Όπως ενημέρωσε η διευθύντρια του Μουσείου, κα Μαρία Λαγογιάννη, μέσα στις «αθέατες» αίθουσές του, μόνο την τελευταία πενταετία, έχουν εξυπηρετηθεί 285 ερευνητικά προγράμματα, ενώ στους αποθηκευτικούς χώρους του, που απλώνονται σε 3.500 τ. μ., φιλοξενούνται περισσότερα από 200.000 αντικείμενα οργανωμένα κατά είδος, υλικό και προέλευση. Κάθε δίμηνο, κάποια από αυτά, θα επιλέγονται και θα εκτίθενται στην αίθουσα Βωμού, προσκαλώντας τους επισκέπτες να αφουγκραστούν την ιστορία του. Όσο για την επόμενη έκπληξη, μια πολυτελής σαρκοφάγος ιερής γάτας θα αναδυθεί από τις αποθήκες της αιγυπτιακής συλλογής για να παρουσιάσει κάποια από τα μυστικά της. Οι υπόλοιπες εκπλήξεις της χρονιάς αναμένεται να ανακοινωθούν.

Πληροφορίες
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Πατησίων 44, Αθήνα.
Ωράριο: Δευτέρα 13.00 – 20.00, Τρίτη – Κυριακή 09:00-16:00. Τηλ: 213214 4891.
naftemporiki.gr

Ο Κωνσταντίνος Θ’, 1042 – 1055 Ο Μονομάχος – ο οποίος από την απομόνωση της εξορίας βρέθηκε στον αυτοκρατορικό θρόνο να συμβασιλεύει με τις δύο γηραλέες αυτοκράτειρες (Ζωή και Θεοδώρα), καταγόταν από αριστοκρατική οικογένεια της Κωνσταντινούπολης. Κατά τον Ζωναρά, ο Μονομάχος υπήρξε την ώραν υπέρλαμπρος, ωραίος σαν τον Αχιλλέα, χωρίς όμως να διαθέτει και κάποια από τις αρετές του ομηρικού ήρωα. Υπήρξε άνθρωπος εύθυμος, ομιλητικός, εκλεπτυσμένος, ευγενικός και συμπαθητικός. Αγαπούσε τις χαρές και τις απολαύσεις της ζωής και διακατέχονταν από τη διακαή επιθυμία να ζήσει βίον φιλήδονον και απολαυστικόν (Μιχαήλ Ψελλός). Προκειμένου να πραγματοποιήσει αυτές τις επιθυμίες του, κατασπαταλούσε το δημόσιο χρήμα με πλήρη ασυνειδησία. Συγχρόνως, διασπάθιζε το δημόσιο χρήμα σε γενναίες παροχές προς τους ευνοούμενους και προς τις ευνοούμενες.

Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ Θ΄ΜΟΝΟΜΑΧΟ

H ευημερία και η παντοδυναμία του βυζαντινού κράτους κατά τη βασιλεία της μακεδονικής δυναστείας μετατράπηκε σταδιακά σε περίοδο κρίσης. Κύρια αιτία στάθηκε η έλλειψη ισχυρής Συνεχίστε την ανάγνωση

Πώς έπληξε η βόμβα το μνημείο του παγκόσμιου πολιτισμού για να το μάθει και ο ανιστόρητος Αλβανός πρωθυπουργός

Του Τάσου Κ. Κοντογιαννίδη
akontogiannidis@yahoo.gr
Ο Αλβανός πρωθυπουργός είχε γράψει τον περασμένο Νοέμβρη, ότι μια γκραβούρα μας θυμίζει ότι το μνημείο στην Ακρόπολη, ο Παρθενών, «αν είναι ακόμα ζωντανό προς χάρη του κόσμου και της κοινότητας του, αυτό οφείλεται στο κουράγιο και το όραμα του αλβανού αρχιεπισκόπου της Αθήνας Γκιέργκι Ντουσχαμάνιτ, ο οποίος το 1686 διαπραγματεύθηκε με τον βενετσιάνικο στόλο του Φραντσίσκο Μοροζίνι να μην βομβαρδισθεί η πόλη, παρ’ ότι εκεί βρισκόταν η τουρκική φρουρά… Συνεχίστε την ανάγνωση