athitismosΣτο ντοκιμαντέρ «Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» η αναδρομή στην αρχαιότητα ξεκινά από τη Μινωική Εποχή και τα ταυροκαθάψια. Ακολουθεί αναφορά στους μυθικούς ήρωες και στις ανδραγαθίες τους που συνδέονται με την αθλητική δράση, καθώς και στη διοργάνωση αθλητικών αγώνων από τους Αχαιούς κατά τη Μυκηναϊκή Περίοδο. Στη συνέχεια παρουσιάζονται τα πιο διαδεδομένα αθλητικά παιχνίδια, όπως το στεφάνι, η μπάλα και ο εφεδρισμός. Εκτενής αναφορά γίνεται στους Ολυμπιακούς Αγώνες και στα αγωνίσματα που περιλάμβαναν (δρόμος, δισκοβολία, ακοντισμός, άλμα, πάλη, παγκράτιο, πένταθλο, οπλίτης δρόμος, αρματοδρομίες κ. ά.). Αναφέρονται επίσης τα Ηραία –οι γυναικείοι αγώνες που διοργανώνονταν στην Ολυμπία– καθώς και οι αθλητικές διοργανώσεις σε άλλες περιοχές του ελλαδικού χώρου, όπως τα Πύθεια και τα Ίσθμια. Τέλος, προβάλλεται ο συμβολισμός και η σημασία των Ολυμπιακών Αγώνων στο πέρασμα των αιώνων.

Ο Κωνσταντίνος Θ’, 1042 – 1055 Ο Μονομάχος – ο οποίος από την απομόνωση της εξορίας βρέθηκε στον αυτοκρατορικό θρόνο να συμβασιλεύει με τις δύο γηραλέες αυτοκράτειρες (Ζωή και Θεοδώρα), καταγόταν από αριστοκρατική οικογένεια της Κωνσταντινούπολης. Κατά τον Ζωναρά, ο Μονομάχος υπήρξε την ώραν υπέρλαμπρος, ωραίος σαν τον Αχιλλέα, χωρίς όμως να διαθέτει και κάποια από τις αρετές του ομηρικού ήρωα. Υπήρξε άνθρωπος εύθυμος, ομιλητικός, εκλεπτυσμένος, ευγενικός και συμπαθητικός. Αγαπούσε τις χαρές και τις απολαύσεις της ζωής και διακατέχονταν από τη διακαή επιθυμία να ζήσει βίον φιλήδονον και απολαυστικόν (Μιχαήλ Ψελλός). Προκειμένου να πραγματοποιήσει αυτές τις επιθυμίες του, κατασπαταλούσε το δημόσιο χρήμα με πλήρη ασυνειδησία. Συγχρόνως, διασπάθιζε το δημόσιο χρήμα σε γενναίες παροχές προς τους ευνοούμενους και προς τις ευνοούμενες.

Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ Θ΄ΜΟΝΟΜΑΧΟ

H ευημερία και η παντοδυναμία του βυζαντινού κράτους κατά τη βασιλεία της μακεδονικής δυναστείας μετατράπηκε σταδιακά σε περίοδο κρίσης. Κύρια αιτία στάθηκε η έλλειψη ισχυρής Συνεχίστε την ανάγνωση

Πώς έπληξε η βόμβα το μνημείο του παγκόσμιου πολιτισμού για να το μάθει και ο ανιστόρητος Αλβανός πρωθυπουργός

Του Τάσου Κ. Κοντογιαννίδη
akontogiannidis@yahoo.gr
Ο Αλβανός πρωθυπουργός είχε γράψει τον περασμένο Νοέμβρη, ότι μια γκραβούρα μας θυμίζει ότι το μνημείο στην Ακρόπολη, ο Παρθενών, «αν είναι ακόμα ζωντανό προς χάρη του κόσμου και της κοινότητας του, αυτό οφείλεται στο κουράγιο και το όραμα του αλβανού αρχιεπισκόπου της Αθήνας Γκιέργκι Ντουσχαμάνιτ, ο οποίος το 1686 διαπραγματεύθηκε με τον βενετσιάνικο στόλο του Φραντσίσκο Μοροζίνι να μην βομβαρδισθεί η πόλη, παρ’ ότι εκεί βρισκόταν η τουρκική φρουρά… Συνεχίστε την ανάγνωση