Μέθοδοι σύλληψης και αντισύλληψης πριν 1.800 χρόνια
τάφος ενός παιδιού σε νεκροταφείο στην όαση του Dakhleh -720 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του Καΐρου- που χρονολογείται στα 1.800 χρόνια από σήμερα.

Έκαναν λοιπόν  περισσότερο σεξ τον Ιούλιο και τον Αύγουστο παρ΄ ότι  η θερμοκρασία ανέβαινε άνετα πάνω από τους 40  βαθμούς. Ηταν η  εποχή που  πλημμύριζε ο Νείλος φέροντας γονιμότητα και ευφορία στη γη. Οι γεννήσεις άρα  γίνονταν περί τον Μάρτιο-Απρίλιο,  ωστόσο είχαν  και
πολλούς θανάτους νεογνών, όπως συνέβαινε σε όλη την αρχαιότητα. Υπήρχαν  όμως και μέθοδοι  αντισύλληψης -ώστε να συμπίπτουν οι γέννες με τις πλημμύρες του Νείλου-  φάρμακα  δηλαδή, που  περιλάμβαναν μεταξύ άλλων κοπριά από κροκόδειλους αλλά και μέλι!
Ολα αυτά προέκυψαν από ένα  μακάβριο εύρημα στην  Αίγυπτο,  ένα  νεκροταφείο στην όαση του Dakhleh  -720 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του Καΐρου-  που χρονολογείται στα 1.800 χρόνια από σήμερα και περιελάμβανε ανθρώπινα κατάλοιπα, η ηλικία των  οποίων ήταν μεταξύ 18 και 45 εβδομάδων από  τη σύλληψη.

Περί τους 765 τάφους  έχουν ερευνηθεί ως αυτή τη στιγμή με τα κατάλοιπα 124 ατόμων,  η άριστη συντήρηση των  οποίων βοήθησε στον προσδιορισμό της ηλικίας τους κατά το θάνατο. Ακόμη και ο μήνας θανάτου ήταν εύκολο να  προσδιορισθεί, καθώς όλοι οι τάφοι ήταν προσανατολισμένοι  προς την ανατολή του  ηλίου, κάτι που αλλάζει προβλέψιμα όλο το χρόνο. Η περίοδος αιχμής εξάλλου για το θάνατο των γυναικών σε αναπαραγωγική ηλικία ήταν επίσης, το Μάρτιο και τον Απρίλιο φανερώνοντας τον μεγάλο αριθμό αυτών  που  πέθαιναν  κατά τη  γέννα.Η έρευνα διεξάγεται από το University of Central Florida  με  επικεφαλής την καθηγήτρια κυρία  Λάνα Ουίλλιαμς, η  οποία παρουσίασε με την ομάδα της τα  αποτελέσματα στο πρόσφατο ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Αρχαιολογικής Εταιρείας στην Χονολούλου.
Όπως  αποδείχθηκε το νεκροταφείο ανήκε στην ρωμαϊκή πόλη της Κέλλας, που  είχε  πληθυσμό αρκετών χιλιάδων  κατοίκων,  οι  οποίοι ζούσαν σε μία θρησκευτικά μεταβατική  εποχή,  καθώς  είχαν ασπασθεί ενδεχομένως τον χριστιανισμό χωρίς  να  έχουν απαρνηθεί και τις  παραδοσιακές  αιγυπτιακές  λατρείες.
Παρ΄ ότι,  λοιπόν, ο ζεστός  καιρός του καλοκαιριού μειώνει την λίμπιντο,  όπως  θεωρείται -ενδεχομένως  μάλιστα και τον αριθμό των  σπερματοζωαρίων-   οι κάτοικοι  αυτής  της πόλης επέμεναν στις «παραδόσεις» τους, που  εντέλει  σχετίζονταν με την ετήσια πλημμύρα του ποταμού Νείλου. Ένα  γεγονός  σημαντικό  σε όλη την αιγυπτιακή ιστορία  και  δικαιολογημένα, καθώς ο  Νείλος ήταν το δώρο στην Αίγυπτο, χωρίς το οποίο δεν θα  μπορούσε να  δημιουργήσει αυτόν τον τεράστιο πολιτισμό.
Αν  όμως το καλοκαίρι  λαμβάνονταν  οι αποφάσεις για την απόκτηση  ενός  παιδιού, εκεί  γύρω στον  Ιανουάριο, οι συλλήψεις μειώνονταν  εντυπωσιακά. Ο λόγος; Σήμερα πιστεύεται  ότι  πιθανόν  αυτό να οφείλεται στον χριστιανισμό και στις απαγορεύσεις σχετικά με το σεξ κατά τη διάρκεια ορισμένων ημερών και περιόδων: Σάββατο, Κυριακή,  Τετάρτη και Παρασκευή, τις 40 ημέρες της Σαρακοστής και πριν από τις άλλες γιορτές στις οποίες θα μπορούσαν να λάβουν τη Θεία Ευχαριστία

Με τον Κρίνο Ζ. Μακρίδη

Ό,τι και να πράξουν τα κόμματα ΔΗΣΥ και ΑΚΕΛ και άλλοι ντόπιοι και ξένοι, το Ενωτικό Δημοψήφισμα και ο αγώνας της ΕΟΚΑ, και ο διακαής και προαιώνιος πόθος της Ένωσης των Ελλήνων της Κύπρου με την Ελλάδα θα ζει στις καρδιές μας
Το πρόσφατο θέμα που προέκυψε μετά την ψήφιση από την πλειοψηφία της Βουλής των Αντιπροσώπων τροπολογίας του ΕΛΑΜ, με την οποία αποφασίστηκε όπως στην επέτειο του Ενωτικού Δημοψηφίσματος του 1950 αναγιγνώσκεται στα σχολεία μια σχετική εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας και γίνεται ολιγόλεπτη συζήτηση, είναι, για εμάς στο Κίνημα Ελληνικής Αντίστασης, πολυδιάστατο. Συνεχίστε την ανάγνωση

Μετρώ τα χρόνια από την εποχή του ελληνικού πραξικοπήματος και της τουρκικής εισβολής σε τούτο το νησί της Αφροδίτης και τα βρίσκω πως είναι τέσσερις φορές τα δέκα δάχτυλά μου, και τρία ακόμα. Αυτά τα τρία δάχτυλα φέρνουν στο νου μου τον Ιερομόναχο Διονύσιο του εθνικού μας ποιητή. Στο απαράμιλλο έργο του «Η γυναίκα της Ζάκυθος», ο Σολωμός βάζει τον Διονύσιο (την ομώνυμη δηλαδή περσόνα του) ν’ αναρωτιέται πόσοι είναι οι δίκαιοι στον κόσμο και αρχίζει να συγκρίνει τον αριθμό τους με τα πέντε δάχτυλα του δεξιού χεριού του. Συνεχίστε την ανάγνωση