Η προηγούμενη συντήρησή του, που ανάγεται στο 1934

Η ( κλεμμένη από τους Έλληνες ) Νίκη της Σαμοθράκης, ένα από τα σημαντικότερα εκθέματα του Λούβρου, πρόκειται να αποσυρθεί προκειμένου το γλυπτό να δεχθεί τις φροντίδες της συντήρησης από τον προσεχή Σεπτέμβριο, όπως ανακοίνωσε σήμερα το πασίγνωστο παρισινό μουσείο..

Η επιτροπή των συντηρητών του Λούβρου ενέκρινε σήμερα την έναρξη των εργασιών στο μαρμάρινο άγαλμα της φτερωτής θεάς της Νίκης, σύμφωνα με την ανακοίνωση του μουσείου

Μιά διεθνής υποεπιτροπή ειδικών θα παρίσταται και θα εποπτεύει τις εργασίες αυτού του σημαντικού εγχειρήματος, το οποίο υπολογίζεται πως θα διαρκέσει πάνω από έναν χρόνο. Το συνολικό κόστος της συντήρησης θεωρείται ότι θα φθάσει τα 3 εκατ. ευρώ, ποσό που θα καλυφθεί εξολοκλήρου από τους χορηγούς του έργου (Nippon Television Holdings, Fimalac, Bank of America-Merrill Lynch Art Conservation Programme).

Το άγαλμα της Νίκης της Σαμοθράκης,
ύψους 2,27 μ. και μαζί με το σύμπλεγμά του φθάνει τα 5,57 μ., είναι τεχνοτροπίας των ελληνιστικών χρόνων και χρονολογείται μεταξύ του 220-185 π.Χ. Αναπαριστά τη θεότητα που αναγγέλλει τη νίκη στο πεδίο της μάχης και εδράζεται πάνω σε μία βάση που μοιάζει με πλώρη που στηρίζεται με τη σειρά της πάνω σε ένα βάθρο.

Για φέρει σε πέρας τη συντήρησή του, το Λούβρο εξετάζει να επιλύσει «μία σειρά δομικών προβλημάτων» του έργου, τα οποία είχε αποφευχθεί να επιλυθούν κατά την προηγούμενη συντήρησή του, που ανάγεται στο 1934, εξήγησε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Ζαν-Λικ Μαρτινέζ, διευθυντής του τμήματος Ελληνικών, Ετρουσκικών και Ρωμαϊκών Αρχαιοτήτων του μουσείου.

«Η σύγχρονη βάση από σκυρόδεμα έχει μεν ρωγμές, πλην όμως δεν κινδυνεύει. Αναρωτιόμαστε επίσης για μία μικρή ράβδο στήριξης που είχε τοποθετηθεί στο οπίσθιο τμήμα του κατά τον 19ο αιώνα», προσθέτει ο ίδιος.

«Κυρίως όμως προτιθέμεθα να καθαρίσουμε το άγαλμα, στο οποίο έχουν επισωρευτεί πολλοί ρύποι μέσα σε τόσα χρόνια κι έχει γίνει σχεδόν καφέ. Σκοπός μας είναι να αναδείξουμε την αντίθεση ανάμεσα στο πάλλευκο μάρμαρο της Πάρου του αγάλματος και το φαιόχρωμο μάρμαρο της νηόμορφης βάσης του», εξήγησε ο Μαρτινέζ.

Η μετακίνηση του αγάλματος σε γειτονική αίθουσα θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο του 2013. Η επιστροφή κι εγκατάστασή του στην αρχική του θέση είναι προγραμματισμένη για το 2014. Το πέρας των εργασιών καθαρισμού και η τελετή των εγκαινίων της επανέκθεσής του προτίθεται να οργανωθούν για τα τέλη του 2014, ή το αργότερα στις αρχές του 2015.

Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης υπήρξε το αποτέλεσμα της πολιορκίας της βυζαντινής πρωτεύουσας, της οποίας Αυτοκράτορες ήταν ο Αλέξιος Δ” ο Αλέξιος Ε” Μούρτζουφλος και ο Θεόδωρος Α” από την Δ” Σταυροφορία, με επικεφαλής τον Ερρίκο Δάνδολο, τον Βονιφάτιο τον Μομφερατικό και τον Βαλδουίνο Α”. Η σταυροφορία διήρκεσε μέχρι το 1204 , όταν τελικά η Κωνσταντινούπολη αλώθηκε.

Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης υπήρξε το αποτέλεσμα της πολιορκίας της βυζαντινής πρωτεύουσας, της οποίας Αυτοκράτορες ήταν ο Αλέξιος Δ” ο Αλέξιος Ε” Μούρτζουφλος και ο Θεόδωρος Α” από την Δ” Σταυροφορία, με επικεφαλής τον Ερρίκο Δάνδολο, τον Βονιφάτιο τον Μομφερατικό και τον Βαλδουίνο Α”. Η σταυροφορία διήρκεσε μέχρι το 1204 , όταν τελικά η Κωνσταντινούπολη αλώθηκε.

Γράφει ο Θανάσης Μπαντές

Το μυθιστόρημα του Παπαδιαμάντη «Οι έμποροι των Εθνών» κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, σε συνέχειες, στην εφημερίδα «Μη Χάνεσαι» από το Νοέμβριο του 1882 ως το Φεβρουάριο του 1883. Έκτοτε εκδίδεται κι επανεκδίδεται και η πρόβλεψη ότι θα εξακολουθήσει να κεντρίζει το εκδοτικό ενδιαφέρον εσαεί δεν είναι καθόλου παρακινδυνευμένη. Συνεχίστε την ανάγνωση

Ο καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Πατρών Σταύρος Παπαμαρινόπουλος σε μια συγκλονιστική συνεντευξη για την αξία των Αρχαίων Ελληνικών στις εγκεφαλικές λειτουργίες και τις δυνατότητες του τομέα Φυσικής της Πληροφορίας. Συνεχίστε την ανάγνωση