ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
Ο ΝΑΥΣΤΑΘΜΟΣ ΤΟΥ ΑΘΗΝΑΪΚΟΥ ΣΤΟΛΟΥ

Ο ΝΑΥΣΤΑΘΜΟΣ ΤΟΥ ΑΘΗΝΑΪΚΟΥ ΣΤΟΛΟΥ

ΠΙΣΩ Οι έρευνες στα κατάλοιπα των λιμενικών εγκαταστάσεων του Πειραιά τα οποία διατηρούνται βυθισμένα στη Ζέα και το Μικρολίμανο.Τους συναντάει κανείς συχνά τα πρωινά στη Ζέα, αλλά και στο Μικρολίμανο. Βουτούν στα μολυσμένα νερά, με βαρύ εξοπλισμό, διπλά και τριπλά γάντια για να μην κινδυνεύουν από τα σκουπίδια του βυθού στην ...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

Περί της γαστρονομικής τέχνης των Ελλήνων στην αρχαιότητα

Ο ΠΡΩΤΟΣ ΣΕΦ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΝΕΙΌποιος επιθυμεί να μελετήσει την ελληνική ιστορία από την αρχαιότητα μέχρι τις ημέρες μας δεν έχει παρά να εντρυφήσει στις υπέροχες γεύσεις που προσφέρει κάθε γεύμα της μεσογειακής κουζίνας. Από το «Συμπόσιον» του Πλάτωνα ως τη γαστρονομική ποίηση του Αρχέστρατου, από το ούζο των ...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

Αμφίπολη: Αποκαλύφθηκε η Περσεφόνη στο ψηφιδωτό

Αμφίπολη: Αποκαλύφθηκε η Περσεφόνη στο ψηφιδωτό

Φορά λευκό χιτώναΈχει υψωμένο το αριστερό της χέρι προς τα πάνω - Τα κόκκινα μαλλιά της ανεμίζουν προς τα πάνω - Το έργο, όπου παρουσιάζεται και η τρίτη διάσταση, θεωρείται «εκπληκτικό»Σε όλο του το μεγαλείο αποκαλύφθηκε το ψηφιδωτό της Αμφίπολης.Το πρόσωπο που έλειπε πλάι στο γενειοφόρο άντρα ήταν η Περσεφόνη ...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

Ο θάνατος και η ταφή στην Αρχαία Ελλάδα

Ο θάνατος και η ταφή στην Αρχαία Ελλάδα

Η ταφή στην αρχαία Ελλάδα. Η περιποίηση του νεκρού, οι μοιρολογίστρες, οι βραδινές κηδείες, τα νεκρόδειπνα... Ο Χάροντας και η βάρκα με τις ψυχές (Αλεξάντερ Λιτοφτσένκο, 19ος αιώνας)Η ΤαφήΗ ταφή ή καύση ή ενταφιασμός στην εποχή των αρχαίων Ελλήνων, επιβάλλεται από θρησκευτική ανάγκη και όχι μόνο για λόγους υγιεινής. Αρκεί απλώς ...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

Η ΑΣΠΙΔΑ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ

Η ΑΣΠΙΔΑ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ

Για τους Έλληνες η Ασπίδα ήταν σύμβολο Όρκου , αφού ορκιζόταν σε αυτή αλλά και την έστελναν ως ανάθημα, ως αφιέρωμα στους θεούς αφού την θεωρούσαν πολύτιμο λάφυρο και με αυτήν έστηναν τρόπαια.Η ΑΣΠΙΔΑ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ είναι απο τα σπάνια ευρήματα και έφθασε στους Δελφούς ως αφιέρωμα μέσω προσκυνητών/αναθετών, αποδεικνύοντας ...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

Η μουσική πρακτική της αρχαίας Ελλάδας

Η μουσική πρακτική της αρχαίας Ελλάδας

Τη μεγάλη σημασία που έδιναν οι αρχαίοι Έλληνες στη μουσική φανερώνουν πλήθος ποιητικές αναφορές, παραστάσεις και μύθοι.Ο Ορφέας με την λύρα του γοήτευε τ' άγρια θηρία, οι πέτρες, γοητευμένες από το παίξιμο του Αμφίονα, πήγαιναν χορεύοντας και έμπαιναν μόνες τους στη θέση που έπρεπε όταν πρωτοκτιζόταν η Θήβα, και ο ...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

Ο Έλληνας « ζωγράφος του Βερολίνου » και η μοναδική έκθεσή του

Ο Έλληνας « ζωγράφος του Βερολίνου » και η μοναδική έκθεσή του

O Ηρακλής σε συμπόσιο. 500-490 π.Χ Παρίσι, Μουσείο του ΛούβρουO« Ζωγράφος του Βερολίνου » ήταν το όνομα που δόθηκε από τον μεγάλο μελετητή της Οξφόρδης Sir John Beazley (1885-1970) σε έναν ανώνυμο Αθηναίο αγγειογράφο του πέμπτου αιώνα π.Χ.,( διότι το αντικείμενο που μελέτησε «βρέθηκε» στην πόλη αυτή .Έτσι πολλοί ετερόκλητοι ...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

Απελλής, ο διασημότερος ζωγράφος της αρχαιότητας ,πρότυπο των μετέπειτα γενεών.

Απελλής, ο διασημότερος ζωγράφος της αρχαιότητας ,πρότυπο των μετέπειτα γενεών.

 Ο ἈπελλῆςΣύμφωνα με τον Πλίνιο, ο Απελλής ως καλλιτέχνης άκμασε κατά την περίοδο της 112ης Ολυμπιάδος δηλαδή μεταξύ του 332 και του 329 π.Χ. Η συνεργασία του με τον Πτολεμαίο Α’ της Αιγύπτου υποδηλώνει πως υπήρξε ενεργός τουλάχιστον μέχρι το -305, όταν ο Πτολεμαίος ανακηρύχθηκε βασιλιάς. Εκτιμάται ότι έζησε από το 352 ...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

  1. Διόνυσος, ο εύθυμος εκπολιτιστής Θεός της Αρχαιότητας
  2. Ο Ήρων, οι Άραβες και τα ρομπότ
  3. Ιστορία της αρχαίας Ελληνικής μουσικής
  4. Ο αμύθητος θησαυρός των Μεγάρων
  5. Με το νταούλι και με τον ζουρνά
  6. Ο ναύσταθμος του Αθηναϊκού στόλου
  7. Βυζαντινά ψηφιδωτά
  8. Πυρρίχιος χορός γυναικών στην αρχαία Ελληνική εικονογραφία
  9. Λαϊκή παραδοσιακή φορεσιά – Νησιώτικη Ελλάδα
  10. Το «Home cinema» του Ήρωνα, πριν 2.000 χρόνια
  1.  Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, ένα κτίριο, μια ιστορία
  2. Φειδίας, o γλύπτης που εξανθρώπισε την θεία μορφή
  3. Πυρρίχιος, ο πολεμικός χορός των αρχαίων Ελλήνων. -ΠΥΡΡΙΧΙΟΣ ΧΟΡΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΙΑ



ΕΛΛΗΝΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ

Ο Έλληνας « ζωγράφος του Βερολίνου » και η μοναδική έκθεσή του

O Ηρακλής σε συμπόσιο. 500-490 π.Χ Παρίσι, Μουσείο του Λούβρου O« Ζωγράφος του Βερολίνου » ήταν το όνομα που δόθηκε από τον μεγάλο μελετητή της Οξφόρδης Sir John Beazley (1885-1970) σε έναν ανώνυμο Αθηναίο αγγειογράφο του πέμπτου αιώνα π.Χ.,( διότι το αντικείμενο που μελέτησε «βρέθηκε» στην … Εδώ συνεχίστε...


Για την χαμένη διαθήκη του Μ. Αλεξάνδρου. Βρετανός συγγραφέας λέει πως βρήκε τη διαθήκη του Μ. Αλεξάνδρου

Βρετανός συγγραφέας λέει πως βρήκε τη διαθήκη του Μ. Αλεξάνδρου, που κατονόμαζε ως διάδοχο τον αγέννητο γιο του, Αλέξανδρο Δ’. Ποιοι δολοφόνησαν την γυναίκα του και γιατί. Ήταν ένας από τους ικανότερους στρατιωτικούς ηγέτες της γνωστής ιστορίας, και θεωρείται από πολλούς … Εδώ συνεχίστε...


Εξαιρετικά ελληνικά αντικείμενα του 5ου αι. π.Χ. στην σημερινή Γαλλία

Διακοσμημένος ελληνικός αμφορέας που βρέθηκε μέσα στο χάλκινο σκεύος [Πηγή: © Denis Gliksman / INRAP] Στις παρυφές του Lavau στην περιοχή της Καμπανίας ( Drac Champagne-Ardenne) της Γαλλίας, ανακαλύφθηκε τάφος που εικάζουν οι ανασκαφείς ότι πιθανά ανήκει σε Κέλτη πρίγκιπα (τρόπος ταφής) με … Εδώ συνεχίστε...


Η ΒΟΡΥΣΘΕΝΙΔΑ ΚΑΙ Η ΟΛΒΙΑ ΠΟΝΤΙΣ

Μετά τους Μινωίτες και τους Μυκηναίους η πιο αρχαία αποικία στη Β. Μαύρη Θάλασσα ήταν η Βορυσθένη ή Βορυσθενίδα και, όπως θα δούμε δημιουργήθηκε από τους Μιλήσιους (το 647 - 646 π.Χ.) στο σημερινό νησί Μπερεζάν που τότε ήταν χερσόνησος. Τα απομεινάρια της βρίσκονται περίπου 15 … Εδώ συνεχίστε...


O ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΣΙΑ ΣΤΟ ΔΕΛΤΑ ΤΟΥ ΙΝΔΟΥ

Η αρχαία χώρα της Ινδίας, την οποία διέσχισε ο Αλέξανδρος, δεν είναι το σημερινό κράτος της Ινδίας, αλλά το ανατολικό τμήμα του Αφγανιστάν και το Πακιστάν. Οι αρχαίοι Έλληνες διέκριναν την πρόσω και την κυρίως Ινδία. Η μεν πρόσω Ινδία προσδιοριζόταν στα βόρεια από τον … Εδώ συνεχίστε...


Η παραποίηση του λόγου του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην Ώπιν + βίντεο

(Ο δήθεν «όρκος του Μεγάλου Αλεξάνδρου») Απόσπασμα άρθρου του κ. Αντωνίου Α. Αντωνάκου, Καθηγητού, Κλασσικού Φιλολόγου, Ιστορικού-Συγγραφέως, με το οποίο απομυθοποιείται ο δήθεν «όρκος του Μεγάλου Αλεξάνδρου», τον οποίον μας σερβίρουν για πάνω από είκοσι χρόνια τώρα. … Εδώ συνεχίστε...


ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΕΣ

Ο Έλληνας « ζωγράφος του Βερολίνου » και η μοναδική έκθεσή του

O Ηρακλής σε συμπόσιο. 500-490 π.Χ Παρίσι, Μουσείο του Λούβρου O« Ζωγράφος του Βερολίνου » ήταν το όνομα που δόθηκε από τον μεγάλο μελετητή της Οξφόρδης Sir John Beazley (1885-1970) σε έναν ανώνυμο Αθηναίο αγγειογράφο του πέμπτου αιώνα π.Χ.,( διότι το αντικείμενο που μελέτησε «βρέθηκε» στην … Εδώ συνεχίστε...


Η Ακρόπολη της Αθήνας και του Ακράγαντα σε 3D παρουσίαση

Εδώ παρουσιάζονται οι επιβλητικές ακροπόλεις από δύο κυρίως αρχαίες ελληνικές πόλεις - παρέχοντας έτσι μας μια γεύση από την ελληνική αρχιτεκτονική που εκτείνεται σε όλη την Μεσόγειο.. ΒΙΝΤΕΟ 1-Η φημισμένη Ακρόπολη που συμβολίζει την δύναμη της Αθήνας ,στην κυριολεξία με … Εδώ συνεχίστε...


Ελληνικές ιατρικές επιστήμες του 12ου αιώνα.

Η υψηλή επιστημονική κατάρτιση στο «Βυζάντιο». Καταγραφή και ονοματοδοσία μελών και σημείων του ανθρωπίνου σώματος. -12ος αιώνας. Σε ένα σημείο από το ...« Τα πρώτα νοσοκομεία παγκοσμίως ήταν Ρωμέϊκα » σε αυτόν εδώ τον ιστότοπο διαβάζουμε... «Ο Αλέξανδρος ο Τραλλιανός, από … Εδώ συνεχίστε...


Πυρρίχιος, ο πολεμικός χορός των αρχαίων Ελλήνων. -ΠΥΡΡΙΧΙΟΣ ΧΟΡΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΙΑ

Ο πολεμικός χορός των αρχαίων Ελλήνων που χόρεψαν οι μυθικοί δαίμονες Κουρήτες για να σώσουν τον νεογέννητο Δία από τα χέρια του Κρόνου. Διασώθηκε από τους Πόντιους που τον χορεύουν οπλισμένοι και ντυμένοι με μαύρα ρούχα Ο χορός Πυρρίχιος αποκαλείται και Σέρρα, γιατί … Εδώ συνεχίστε...


Ο υδραυλικός τηλέγραφος. Πως έστελνε μηνύματα ο Μέγας Αλέξανδρος στην αχανή αυτοκρατορία του.-Βίντεο

Στρατηγός από την Αρκαδία, εφηύρε υδραυλικό σύστημα για αποστολή έτοιμων μηνυμάτων, όπως «επίθεση», «συναγερμός» Στην αρχαιότητα δημιουργήθηκε μία από τις πιο διορατικές εφευρέσεις. Ο Αινείας ο Τακτικός ανακάλυψε την πρώτη μέθοδο υπεραστικής επικοινωνίας. Το 350 π.Χ. … Εδώ συνεχίστε...


Η ΑΣΠΙΔΑ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ

Για τους Έλληνες η Ασπίδα ήταν σύμβολο Όρκου , αφού ορκιζόταν σε αυτή αλλά και την έστελναν ως ανάθημα, ως αφιέρωμα στους θεούς αφού την θεωρούσαν πολύτιμο λάφυρο και με αυτήν έστηναν τρόπαια. … Εδώ συνεχίστε...


ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ

Ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης και οι άνθρωποι που εμπορεύονται τα έθνη

Γράφει ο Θανάσης Μπαντές Το μυθιστόρημα του Παπαδιαμάντη «Οι έμποροι των Εθνών» κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, σε συνέχειες, στην εφημερίδα «Μη Χάνεσαι» από το Νοέμβριο του 1882 ως το Φεβρουάριο του 1883. Έκτοτε εκδίδεται κι επανεκδίδεται και η πρόβλεψη ότι θα εξακολουθήσει να … Εδώ συνεχίστε...


Η Αξία των Αρχαίων Ελληνικών στις Εγκεφαλικές λειτουργίες και…

Ο καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Πατρών Σταύρος Παπαμαρινόπουλος σε μια συγκλονιστική συνεντευξη για την αξία των Αρχαίων Ελληνικών στις εγκεφαλικές λειτουργίες και τις δυνατότητες του τομέα Φυσικής της Πληροφορίας. … Εδώ συνεχίστε...


Αντιγόνη του Σοφοκλέους – μάθημα αντίστασης  στην αυθαιρεσία της εξουσίας

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής είχε τη φαεινή ιδέα να προτείνει την κατάργηση από το ωρολόγιο πρόγραμμα γενικής παιδείας της Β' Λυκείου του κειμένου της Αντιγόνης του Σοφοκλή, που μέχρι σήμερα διδάσκεται από το πρωτότυπο επί δίωρο σε όλες τις γενεές επί γενεών των … Εδώ συνεχίστε...


Η προφητεία του Αισχύλου για τους Έλληνες

«Η ναυμαχία της Σαλαμίνος». Πίνακας του Γερμανού ζωγράφου Wilhelm von Kaulbach (1805 – 1874) «Εκεί τους περιμένουν τα πιο μεγάλα κακά να πάθουν, πληρωμή για την αυθάδεια και τις σκέψεις που θεόν δεν λογαριάζουν· γιατί στην χώρα την ελληνική σαν ήρθαν, των θεών τ' αγάλματα να ξεγυμνώσουν … Εδώ συνεχίστε...


ΑΡΙΣΤΑΡΧΟΣ Ο ΣΑΜΟΘΡΑΞ. Ο Μεγαλύτερος φιλόλογος της αρχαιότητας

Αρίσταρχος ο Σαμόθραξ Από την αποθέωση του Ομήρου (1827) του Ζαν Ωγκύστ Ντομινίκ Ενγκρ Πηγή: wikipedia Ο Μεγαλύτερος φιλόλογος της αρχαιότητας Πόσοι άραγε γνωρίζουν ότι η Σαμοθράκη είναι γνωστή παγκοσμίως για το άγαλμα της Νίκης και τις αρχαιότητές της, είναι και πατρίδα ενός … Εδώ συνεχίστε...


Ο Θουκυδίδης, η ρητορική του πολέμου και οι σαθρές δημοκρατίες

Περικεφαλαία Σπαρτιάτη οπλίτη Γράφει ο Θανάσης Μπαντές Ο Περικλής είχε ξεκαθαρίσει ότι η Αθήνα είχε όλες τις δυνατότητες να κερδίσει τον πόλεμο με τη Σπάρτη, υπό τον όρο να μην υποπέσει στο λάθος των άσκοπων επιχειρήσεων που θα διασπάθιζαν τις στρατιωτικές της δυνάμεις. … Εδώ συνεχίστε...


ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

Νέα ευρήματα σε ελληνιστική οικία της Κάτω Πάφου

Κάτω Πάφος-Μαλούτενα: Κυκλική λεκάνη στην «Ελληνιστική Οικία», από ανατολικά. Φωτογραφία: K. Żywic Τη λήξη των ανασκαφών του 2016 στην Κάτω Πάφο-Μαλούτενα ανακοίνωσε το Τμήμα Αρχαιοτήτων Κύπρου. Οι ανασκαφές διεξήχθησαν από την Πολωνική Αρχαιολογική Αποστολή, υπό τη διεύθυνση … Εδώ συνεχίστε...


Οι «φίλοι» μας οι αρχαιοκάπηλοι.- «Πολυεθνική ἐταιρεῖα ἀρχαιοκαπήλων» ἐκ τῆς Ἑσπερίας

Στά 1765 ὁ J. Bocher (Γάλλος ἀρχιτέκτονας), συναντᾶ στήν Ἀρκαδία, τόν μνημειώδη ναό τοῦ Ἐπικούριου Ἀπόλλωνος. Ἕνας ναός "ξεχασμένος" στούς αἰῶνες, γνωστός μόνο στούς κατοίκους τῆς περιοχῆς ὡς "κολῶνες", "στύλες" ἤ "στυλιά". Ἀπό ἐκείνη τή χρονική στιγμή ἔγινε πόλος ἕλξης καί … Εδώ συνεχίστε...


ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟ ΙΕΡΟ ΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΣΙΝΑ

φωτ:www.zero-project.gr 1-Χώροι θέασης και ακρόασης της αρχαίας Ελευσίνας ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟ ΙΕΡΟ ΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΣΙΝΑ Πανίερο έγινε το Θριάσιο πεδίο από τη στιγμή που η θεά Δήμητρα θέλησε να εκφράσει την ευγνωμοσύνη της στους κατοίκους της για τη φιλοξενία που της πρόσφεραν … Εδώ συνεχίστε...


Φωτογραφικό Ταξίδι στην Ιστορία :  Βοιωτικά, Αρκαδικά, Αιτωλία, Ακαρνανία, Αττική.

Εδώ συνεχίστε...


Για τη «χαμένη» πόλη στη Θεσσαλία

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Γκέτεμποργκ και του Πανεπιστημίου του Bournemouth, έχουν ήδη αρχίσει την εξερεύνηση των ερειπίων σε ένα χωριό που ονομάζεται Βλοχός, πέντε ώρες βόρεια της Αθήνας, γράφει η Independent. Ενώ ορισμένα από τα ερείπια ήταν ήδη γνωστά, είχαν θεωρηθεί ως … Εδώ συνεχίστε...


Η ανανεωμένη Αρχαιολογική Συλλογή Κοζάνης άνοιξε ξανά τις πύλες της

Μετά από 20 χρόνια Προσβάσιμη στους επισκέπτες και τους κατοίκους της Κοζάνης είναι και πάλι η Αρχαιολογική Συλλογή της πόλης, με εκθέματα από τους προϊστορικούς, κλασικούς και ρωμαϊκούς χρόνους που ήρθαν στο φως από τις ανασκαφές σε όλη την Περιφερειακή Ενότητα. Η αρχική … Εδώ συνεχίστε...


(Δυο ζωντανές μαρτυρίες από στόματα των αντιπάλων τους)

Ηλιάδης Σάββας, δάσκαλος

  1. Από το βιβλίο «ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΓΕΥΓΕΛΗΣ», του δημοδιδασκάλου και Μακεδονομάχου Ιωάννου Ξανθού, καταγομένου από την Γευγελή της Μακεδονίας, μεταφέρουμε το παρακάτω απόσπασμα: Μέρος ΣΤ΄:«ΤΟ ΤΟΥΡΚΙΚΟΝ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΚΑΙ ΕΙΣ ΓΕΥΓΕΛΗΝ»

Την 11ην Ιουλίου 1908 ανεκηρύχθη το Τουρκικόν Σύνταγμα και εις Γευγελήν. Κατά την ημέραν ταύτην όλοι οι Οθωμανοί της Γευγελής και των πέριξ χωρίων κατήλθον εις πάνδημον ένοπλον συλλαλητήριον προ του Διοικητηρίου, όπυ είχον κατέλθει και παρουσιασθή μικρά αντάρτικα σώματα Ελληνικά και κομιτατζήδων. Συνεχίστε την ανάγνωση

ΣΕΡΒΟΙ-ΣΕΡΒΙΑ

ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΩΝ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΩΝ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ Β΄ ΚΟΜΝΗΝΟΥ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΣΕΡΒΩΝ

Ὅτι ὁ ἄρχων Σερβλίας ἐξ ἀρχῆς, ἤγουν ἀπὸ τῆς βασιλείας Ἡρακλείου τοῦ βασιλέως, δουλικῶς ἐστιν ὑποτεταγµένος τῷ Ῥωµαίων βασιλεῖ, καὶ οὐδέποτε τῷ ἄρχοντι Βουλγαρίας καθυπετάγη1.

ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ Συνεχίστε την ανάγνωση